AlterNation - music magazine about Electro, Industrial, EBM, Gothic, Darkwave and more
Temple Of Silence Vol 11
Temple Of Silence Vol 11 - Ostrów Wielkopolski, Forum Synagoga
Beginning: Friday 2017-09-08 19:00
End: Saturday 2017-09-09 23:59
Entry fee: ???
Www: Watch
Author: carpenterk
Category: Festival
Forum SynagogaForum Synagoga

Poland
Ostrów Wielkopolski
Raszkowska 21 street
Bön
Nest
Stahlwerk 9
Dr. Nexus Meditations
Raeppen
Emma Zunz
Ba:zel
Nowa Ziemia
Micromelancolié
Krew Z Kontaktu
Moan / Dead Factory


More info soon English version below


Emma Zunz
EMMA ZUNZ - PL: Pochodzący z Wrocławia Rafał Jęczmyk zaczerpnął nazwę dla swojego muzycznego projektu od tytułowej bohaterki opowiadania Emma Zunz Jorge Luisa Borgesa – krótkiego, mającego zaledwie kilka stron tekstu, opowiadającego pozornie prostą i nieskomplikowaną historię zemsty. To opowiadanie już od prawie siedmiu dekad spędza sen z oczu badaczom literatury i czytelnikom, wciąż tworzącym dziesiątki jego nowych interpretacji, sięgając po coraz to inne tropy. I taka też jest muzyka Emmy Zunz – pozornie prosta, lecz jednak skomplikowana i odwołująca się do wielu źródeł. To elektronika z naciskiem na bity i industrialny feeling. Mało w niej abstrakcji i eksperymentu, a zdecydowanie więcej narracji i zakotwiczenia w przeszłości. To proste melodie i gęste, wielowymiarowe podkłady. Vintage, pastisz i hauntologia, gdzie w warstwie koncepcyjnej odnaleźć można sporo odniesień pozamuzycznych – literackich, filmowych i artystycznych. Niektórzy, zwracając uwagę na silną rytmiczność utworów Emmy Zunz, określając muzykę projektu jako techno, ale jeśli już, to jest to takie techno, które zdecydowanie bardziej nadaje się do słuchania, niż do tańczenia.
https://www.facebook.com/emmazunzmusic/
https://soundcloud.com/emma-zunz-896439460
https://bdta.bandcamp.com/album/emma-zunz
https://bdta.bandcamp.com/album/split-5

Ba:zel
ba:zel jest elektroakustycznym duetem z Pragi z grą "na żywo" na pianinie, flecie, gitarze basowej i na syntezatorch. Beaty można opisać jako post-techno/dub/grime, a sopran wokalistki od "podstępnego i zdradliwego" (Starter) do "delikatnego i eterycznego" (Strobo). Członkami ba:zel są Ewelina Chiu (wokal, fortepian, syntezator, flet) i Daniel Vlček (perkusja, syntezatory, gitara basowa / śpiew). Ewelina jest muzykiem z polsko-chińskimi korzeniami urodzonym w Łodzi, a dorastająca w Ameryce Północnej. Daniel jest czeskim artystą, znanym jako malarz abstrakcji geometrycznych.
Duet powstały w roku 2014, gra wiele koncertów, podczas których wykorzystuje swoje własne projekcje wizualne. Jest określany jako "postmodernistyczny dialog audiowizualny [...] łączący dwa różne światy, dwa bieguny włączone do jednego mocnego rytuału (Beehype)". Ich debiutancki album "eye draw (s) the line (2016)" został opisany jako "mroźny minimalizm (Beehype), electro nightmare pop (AlterEcho)" lub jako "muzyka (for sleep-deprived ravers) dla bezsennie bredzących (180 AM Collective)."
W ciągu ostatniego roku ba:zel współpracował z autorką dokumentów filmowych Andrea Culková, komponując trzy utwory do jej najnowszego filmu, H*ART ON. W sierpniu 2016 ba:zel był jednym z sześciu zespołów nominowanych do Czechingu, projektu prowadzonego przez krajowe czeskie radio, który stara się wspierać muzykę alternatywną i upowszechnić ją za granicą. W ramach tego projektu, ba:zel został wybrany jako projekt muzyczny z największą szansą powodzenia za granicą według czeskich słuchaczy. W tym roku ba:zel został również zaproszony do skomponowania dźwięku do wirtualnego projektu czeskiej galerii "Nashledanou".
https://bazel.bandcamp.com
https://www.facebook.com/bazel.detritus/
https://soundcloud.com/bazel-detritus
http://bazel-detritus.tumblr.com

Nowa Ziemia
Nowa Ziemia jest projektem Artura Krychowiaka z Gdyni. Projekt powstał jesienią 2013 r. Nowa Ziemia to muzyka eksperymentalna bez ścisłych zasad i reguł - gitarowe kompozycje z obszarów drone, noise i ambient, często grane z użyciem smyczka. Do tej pory ukazały się dwa albumy solowe "Trajektorie" i "Sceneria" oraz album "Nowa Ziemia 2", we współpracy z Michałem Banasikiem i Dawidem Adrajnczykiem.
https://nowaziemia.bandcamp.com/
https://soundcloud.com/nowa-ziemia

Micromelancolié
W swojej twórczości wykorzystuje dźwięk znaleziony, zjawisko sprzężenia zwrotnego, mikrosample oraz nagrania terenowe budując z ich pomocą mapy oraz pocztówki dźwiękowe sprzyjające zadumie nad pamięcią dźwiękową oraz zacieraniem się wspomnień.
Robert miał okazję improwizować na jednej scenie oraz współpracować z artystami takimi jak: Anastazja Viekszyna, Antonina Nowacka, Dobrosława Nowak, Günter Schlienz, Jan Pieniążek, Jean-Sébastien Truchy, Jerzy Mazzoll, Krzysztof Topolski, Kuba Ziołek, Martin Dumais, Mateusz Wysocki, Mia Zabelka, Michael Bjella, Mimmo Napolitano, Paweł Kulczyński, Philippe Petit, Sindre Bjerga czy Wojciech Kucharczyk.
Muzyka Micromelancolié znajduje się w katalogach takich wytwórni jak: A Giant Fern, Already Dead Tapes, au.diom.at, Aurora Borealis Recordings, BDTA, Black Horizons, Chemical Tapes, Crónica, Instruments of Discipline, Metaphysical Circuits, Monotype Rec., Quasi Pop, Patient Sounds (Intl.), Requiem Records, Sangoplasmo, SEAGRAVE, SicSic, Speaker Footage, Where To Now?, Wounded Knife czy Zoharum.
Skrzyński miał okazję prezentować swoją twórczość na festiwalach: Arhythmic Perfection Plan, Audio Art Festiwal, Begehungen Kunstfestival, Canti Illuminati, CoCArt, DACH-9 Art Festival, Diffusion Art, Dni Muzyki Nowej, Kalisz Ambient Festival, Kino na Granicy, Klangfest, Re:source, Restytucje, Sacrum Profanum, Tauron Nowa Muzyka, Temple of Silence, WRO – Media Art Biennale, Wrocław Industrial Festival.
www.coughserenades.com
www.facebook.com/coughserenades
www.soundcloud.com/micromelancolie

Krew Z Kontaktu
duet improwizujący między ciszą a hałasem,
niekiedy dodający elementy performance.
wcześniej wraz z Waldemarem Payda współtworzyli
projekt HUSH (obecnie zawieszony),
gdzie improwizacja na wiele źródeł dźwięku
od początku do końca opatrzona była
błędem i nigdy nie było wiadomo,
co może się zdarzyć.
w duecie kontynuowana jest bardziej ekstremalna
i przewrotna forma eksperymentu rozpoczętego w HUSH.
podstawowe instrumentarium to generator częstotliwości,
radioodbiorniki, elementy perkusyjne: blachy, rury,
a także gitary i inne efekty, które są w zależności
od potrzeb modyfikowane. nacisk jest jednak położony na
elektronikę analogową, a preferowane jak najprostsze rozwiązania.
celem jest wyzwolenie energii poprzez dźwięk i inne
elementy występu i skupienie jej na odbiorcach,
a jeśli się uda - wciągnięcie ich w interakcję. Reset!
poprzez cisze i hałaśliwą ekstazę, ale trzeba pamiętać,
że nigdy nie wiadomo, co się może zdarzyć.
https://www.facebook.com/krewzkontaktu
https://k-z-k.bandcamp.com
https://soundcloud.com/krewzkontaktu

Moan / Dead Factory
Kolaboracyjny koncert dwóch industrialnych projektów ze Śląska. Surowość industrialu przeplatana minimalitycznymi plamami w rytmie ciężkich maszyn.
https://www.youtube.com/watch?v=iWCNeLytI5M

MOAN to nieustanne muzyczne poszukiwanie. Autorem projektu jest Rafał Sądej – artysta pochodzący z Siemianowic Śląskich, obecnie mieszkający w Londynie. Świat dźwiękowy MOAN wyrasta z natutralnej fonosfery przemysłowego środowiska kopalń i hut, ale takze dźwiękowej codzienności górnośląkich dzielnic. We wszystkich dokonaniach Rafała Sądeja odnaleźć można nie tylko hałas i chaos dźwięków skojarzonych z rytmem maszyn, ale także ciszę nocną, w której industrialne odgłosy stanowią ledwo słyszalny odległy kontekst.
www.moan.pl

DEAD FACTORY to projekt muzyczny za którym stoi Maciej Mutwil – artysta pochodzący z Katowic. Muzyka i towarzyszące jej wizualizacje czerpią i nawiazują do kontekstu przemysłowego Górnego Śląska. Dźwięki kreowane przez Dead Factory można opisać jako industrialny ambient, połączony z maszynowymi rytmami. Brzmienie projektu przywołuje na myśl ponure wizje industrialnych krajobrazów, wypełnionych pracującymi kopalniami i fabrykami. Zarejestrowane oryginalne dźwięki są przez artystę przetwarzane w przemysłowe brzmienia, oparte na zmechanizowanych samplach i ciężkich klawiszowych tłach.
www.xdeadfactory.bandcamp.com/


Bön
Soundcreators, questing their path through the vibe of the past and present, letting their soundsnakes speak on their own. Combining west with east and north with south they mark their own ritual statement on world music. Their journey didn't start too long ago, so there aren't any records on the table, but they seem to prefer to show their soundcraft in live performances... for now
https://www.facebook.com/B%C3%B6n-437847419698223/

Nest
Nest plays athmosperic acoustic ambient that strives to capture the essence of tradition - of old tales told in smoky cabins by the edge of the woods, when the sun has set and the golden candlelight is the only illumination in the dark blue night.
The core of Nest's music is the kantele. It is the traditional instrument of the Finnish people, and the sound of its strings have accompanied us for thousands of years. A.T. has built the kantele he uses in Nest himself. He seeks not only to honor its tradition, but to also find new ways how this ancient instument can be used in music of the coming ages.
https://www.facebook.com/nestfinland/
https://nestfin.bandcamp.com/

Stahlwerk 9
sneaking around the musical abysses since 1994. Although started as a noise project, it soon became clear that the more atmospheric and sinister soundscapes of ambient and ritual music are the true home of this project. Being active for more than two decades led to numerous releases on a variety of labels throughout all parts of Europe as well as many collaborations with other projects. Working on a new release, Stahlwerk 9 is not yet at the end of the journey.
https://de-de.facebook.com/Stahlwerk-9-206378726069216/
https://stahlwerk9.bandcamp.com/

Dr. Nexus Meditations
for these exciting appearances of monsters, debauches of heroes and gods, plastic revelations of forces, explosive interjections of a poetry and humor poised to disorganize and pulverize appearances, according to the anarchistic principle of all genuine poetry -- these appearances will not exercise their true magic except in an atmosphere of hypnotic suggestion in which the mind is affected by a direct pressure upon the senses. antonin artaud in: the theater of the cruel (2nd manifest)
in the meditations dr. nexus extracts all b(r)ea(s)t(h)s and focuses on his sound spectrum in an abstract way: layering sound material over and over and over again to create a deeper repetative and meditative state without compromising on the intensity and volume we all love and hate him for.
dr. nexus – berlin based artist – is active all over europe since more the 25 years.
https://www.facebook.com/doctor.nexus/
https://soundcloud.com/dr-nexus-meditations

Raeppen (nomadic)
Sami influenced Shamanic drones using voice and percussion. This mixed with modern music technology to create hypnotic soundscapes...
Ræppen, is the work of a Nomadic travelling Shaman who travels the planet playing ritualistic drones. Not much is known of the Shaman but when the ritual is performed the Shaman will use hypnotic rhythms to develop a trance like state to be at one with the spirit world.
https://raeppen.bandcamp.com/

Emma Zunz
EMMA ZUNZ - EN: Hailing from Wrocław, Rafał Jęczmyk took the name for his music project from the title protagonist of Jorge Luis Borges's story – a short, only a few pages' seemingly simple tale of vengeance. For nearly seven decades, the story has been giving sleepless nights to literature researchers and readers, still reinterpreting it over and over, and following different clues. So is Emma Zunz music – seemingly simple yet in fact complex and drawing on many sources. This is beat-driven electronic music with an industrial feel, far from abstraction and experimentalism but narrative in its character and rooted in the past. The melodies are simple and the pad sounds are thick and multidimensional. Vintage-mindedness, pastiche and hauntology underpin the concept where one can find numerous references to areas outside music, such as literature, film and art. Some, pointing to the strong rhythm base of Emma Zunz's pieces, tag the project's music using the term techno, but even if it can be labelled like this – it's a sort of techno music that is by far more suitable for listening than dancing.
https://www.facebook.com/emmazunzmusic/
https://soundcloud.com/emma-zunz-896439460
https://bdta.bandcamp.com/album/emma-zunz
https://bdta.bandcamp.com/album/split-5

Ba:zel
ba:zel is an electro-acoustic project based in Prague formed in 2014. It features piano, flute, heavy bass, a fragile soprano, and post-techno/dub/grime beats. Members include Ewelina Chiu (vocals, piano, synthesizer, flute) and Daniel Vlcek (beats, synthesizers, bass guitar/vocals). In February of 2016, ba:zel released its first single ‘agave’, second single 'PACE,’ a debut album 'eye draw(s) the line.' ba:zel was one of six projects nominated for Czeching, a project run by the national Czech radio striving to support Czech music abroad.
ba:zel created music to a documentary film H*ART ON directed by Andrea Culkova, which premiered at the International Leipzeg Festival for Documentary and Animated Films (DOK) in 2016 where the duo was asked to perform (https://films2016.dok-leipzig.de/en/film/?ID=15711). In 2015 ba:zel performed at the applied acoustics festival Gold Rain in Cologne in 2015 and played an improvisational live set to the silent soviet avant-garde film Salt for Svanetia (1930) at the Jihlava International Documentary Film Festival in 2016. Recently ba:zel collaborated with Brooklyn based artist Kara Rooney, performing live with her performance "Translation," at the Meetfactory in Prague. Currently ba:zel is working with Gallery Nashledanou, providing the sound for the gallery's virtual reality project and providing music for New York based Czech artist Bara Jichova Tyson’s upcoming film, Consuming Others (http://consumingothers.com/). In December of 2016 ba:zel released the title track of its upcoming EP, ‘Scene 7,’ premiering on CZ/SK VICE.com (https://www.vice.com/RO/article/bazel). ba:zel has been variously described as "frosty minimalism (Beehype)" and "electro nightmare pop (AlterEcho)" and "music for sleep-deprived ravers (180 A.M Collective)."
https://bazel.bandcamp.com
https://www.facebook.com/bazel.detritus/
https://soundcloud.com/bazel-detritus
http://bazel-detritus.tumblr.com

MICROMELANCOLIÉ
Micromelancolié is a project of Robert Skrzyński (1984 | PL), active since 2002. By using microsamples, found sounds, field recordings and no-input mixing board, he creates repetitive structures within the framework of aesthetic defects. Micromelancolié sounds have been released all over the world, mostly on cassettes by such labels as A Beard of Snails (DK), Already Dead Tapes (US), Ghetto Naturalist Series (US), Jozik Records (FI), Quasi Pop (AU) Rocket Machine Tapes (AU) or Sangoplasmo (PL).
In 2013 BDTA label released a CDR entitled "#p st-m d rn_summertime" – the first collection of Robert solo works released in Poland. Since 2012 Robert has been actively cooperating with the Norwegian artist Sindre Bjerga. The results are: a collaborative CD "Prayer Calls" released in 2012 on Aurora Borealis (UK), "Momentum" CDR released a year later by Twice Removed (AU) and a few recordings that will soon appear on labels such as MonotypeRec. (PL) and Black Horizons (US).
He also collaborate with Zoharum since 2014.
https://soundcloud.com/micromelancolie
https://www.facebook.com/coughserenades/

Krew z Kontaktu
duo improvising between silence and noise, sometimes
adding the elements of performance. earlier with Waldemar
Payda they created a project HUSH (now suspended), where the
improvisation from a lot of sources of sound from the beginning
carried an error and one never knew what could happen.
the duo continues with the more extreme and perverse form of
the experiment started already in HUSH. basic instruments include
frequency generator, radio sets, drums elements: metal sheets,
pipes, guitars and other effects which are modified depending
on their needs. the stress is placed however on the analogue
electronics and the simplest solutions are preferred.
the aim is to free energy through the sound and other elements
of the performance and focus it on the spectators and if possible
drag them into an interaction. Reset! via silence and noisy ecstasy;
but you have to remember that you never know what might happen.
https://www.facebook.com/krewzkontaktu
https://k-z-k.bandcamp.com
https://soundcloud.com/krewzkontaktu