AlterNation - music magazine about Electro, Industrial, EBM, Gothic, Darkwave and more
Temple of Silence vol. 12
Temple of Silence vol. 12 - Ostrów Wielkopolski, Forum Synagoga
Beginning: Friday 2018-09-07 19:00
End: Saturday 2018-09-08 23:59
Entry fee: ???
Www: Watch
Author: carpenterk
Category: Festival
Forum SynagogaForum Synagoga

Poland
Ostrów Wielkopolski
Raszkowska 21 street
More info and project soon:)
Eng version below

TER
ANEMONE TUBE
TOMASZ MREŃCA
HOLOTROP
kIRk
Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l

TER
TER to jedna z niewielu polskich artystek grających na żywo na syntezatorach modularnych. Występowała m.in. w zespole Brasil and the Gallowbrothers Band, a jej solowy debiut "Fingerprints" spotkał się z ciepłym przyjęciem nie tylko w Polsce. Występowała na prestiżowych imprezach w kraju i za granicą, m.in. na festiwalach Unsound, Tauron Nowa Muzyka czy Open Source Art. Stale współpracuje z Mirtem, najświeższym owocem tej kooperacji jest płyta "Bacchus, where are you?" wydana we wrześniu przez Monotype Records. 20 listopada ukazał się najnowszy solowy album artystki zatytułowany "Remains", wydany przez oficynę Jasień, entuzjastycznie przyjęty przez krytykę i słuchaczy.
Drugi album Magdy TER powstawał na przestrzeni ostaniach dwóch lat, w międzyczasie ewoluując od albumu opartego na samplach i sztywno wiążących całość sekwencjach, ku bardziej swobodnej formie dzięki wyimprowizowanym na modularze śladom. "Remains" to kompromis pomiędzy statyczną, eksperymentalną muzyką tła a kojącymi mignięciami techno i oszczędnymi samplami gongów i dzwonków. W efekcie całość nabiera kontemplacyjnych barw, chociaż skrytych za powłoką pozornie niezaangażowanych dźwięków. Z tego względu muzyki TER nie sposób zamknąć w jednej klimatycznej szufladzie. "Remains" pozostawia słuchaczowi ogrom miejsca na własne odczucia i interpretacje poszczególnych sekwencji, raz podrzucając mgliste wskazówki by za chwilę zmylić trop. Tym samym mamy do czynienia z jednym z bardziej intrygujących elektronicznych polskich wydawnictw ostatnich lat.
www.facebook.com/remainsofter
www.t-e-r.bandcamp.com

ANEMONE TUBE
Anemone Tube zostało założone w 1996 roku w południowych Niemczech. Od roku 2010 zlokalizowani są w Berlinie. Prace audio Anemone Tube są unikatowym połączeniem dark ambient, noise, industrial oraz sound-art z silnym wpływem psychogenic. Użycie nieustannie przenoszonych i zmieniających się dźwięków i nastrojów jest prawdopodobnie najbardziej intrygującą kwestią kreacji dźwiękowych Anemone Tube. Od roku 2007 Anemone Tube pracuje nad "Suicide Series. Nagrania terenowe nagrane w Chinach i Japonii zbudowały podstawę koncepcyjną baze. W sposób poetycki Anemone Tube łączy realizm analityczny fenomenalnego świata z psychologią buddyjską oraz retoryką nihilistyczną zainspirowaną przez Pier Paolo Pasolini, H.P. Lovecraft, J.G. Ballard and Hayao Miyazaki.
Notatka prasowa "Golden Temple":
Trzeci album "Suiside Series" zespołu Anemone Tube to wciągający industrialny album oraz jak dotychczas najbardziej ambitna i kompleksowa praca, długoterminowy projekt, nie krótszy niż 6 lat, dążący do niezwykle wyrafinowanego podejścia przepełnionego nawiązaniami międzykulturowymi oraz historycznymi. Muzyczny krajobraz, "Golden Temple" jest jednocześnie idealnie realny, jak i magiczny, archaiczny, mityczny oraz idealnie doczesny. Piękno i zło, bezczeszczenie oraz chaos, apokalipsa i nadzieja - Anemone Tube docenia i obserwuje przeciwstawne siły życia. Skomponowane z surowo miejskich nagrań zebranych w Japonii i Chinach, połączone z warstwami przeszywającego sprzężenia zwrotnego oraz złowrogich, unoszących się melodii "Golden Temple" konfrontuje Cię z wszechogarniającą atmosferą, zasmucającej ciemności oraz znakomitej szorstkości, zgłębiając możliwości gatunku.
Golden Temple" live set:
Kreowana poprzez rytuały buddyjskie, przedmioty liturgiczne (figurki, świece, kadzidło), wysoce estetyczne projekcje wideo oraz przepełnione symboliką malowidła starych mistrzów (mitologia grecka, Stary i Nowy Testament, Buddyzm) a także współczesne fotografie, religijna atmosfera, oferuje pasjonujący, inspirujący oraz kompleksowy pomysł, który nie tylko prowokuje duchowe pytania, jak żyjemy i dlaczego, ale przede wszystkim fascynuje widownię na poziomie czysto emocjonalnym i duchowym.
http://anemonetube.de/
https://epicureanescapism.bandcamp.com/
https://www.discogs.com/artist/27006-Anemone-Tube

TOMASZ MREŃCA
Tomasz Mreńca urodził się w 1986 roku w Poznaniu. Skrzypek, kompozytor, producent muzyczny. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Twórca projektów indywidualnych i zbiorowych. Autor muzyki do spektakli teatralnych, instalacji artystycznych. Tworzy przestrzenną muzykę elektroniczno-akustyczną na pograniczu gatunków, balansując między ambientem, muzyką eksperymentalną. Preparuje nagrane dźwięki tworząc wyjątkowy klimat oparty na barwach syntezatorów analogowych, skrzypiec i nagraniach terenowych.
Jest autorem dwóch solowych albumów, wydanego w lutym 2018 roku "Peak" (Nowe Nagrania) oraz opublikowanego w 2016 debiutanckiego "Land" (For Tune). Oba wydawnictwa zostały bardzo ciepło przyjęte przez słuchaczy i krytyków branży muzycznej.
Ponadto Mreńca razem z Tomaszem Bednarczykiem jest współautorem projektu Venter, pod szyldem którego ukazały się płyty "Venter LP" (Sensefloor, 2015) oraz "Lost EP" (Catch Recordings, 2015). Warto dodać, że Tomasz jest członkiem międzynarodowego kolektywu The Frozen Vaults, z którym miał okazję komponować materiał dla paryskiej wytwórni Voxxov Records. Współpracował z Bartoszem Dziadoszem, z którym nagrał album "Black Lake" (Requiem Records) oraz był odpowiedzialny za skomponowanie i nagranie partii smyczkowych na płycie Baascha – Grizzly Bear With A Million Eyes (NextPop).
https://www.facebook.com/mrenca/
http://mrenca.com/
https://soundcloud.com/tomaszmrenca

Holotrop
Holotrop to rytualny psychodeliczny projekt pochodzący z Berlina. Założony wiosną 2013 roku przez Toni Burner.
Głównym celem Holotrop jest doprowadzenie do wizji z odmiennymi stanami świadomości poprzez dzwięk i muzykę.
Dzięki unikalnej kombinacji instrumentów elektronicznych i akustycznych Holotrop poszukuje granice między rzeczywistością a snem, myślenie i odczuwanie, ekstazy i medytacji.
Nazwa Holotrop znaczy "Koncentracja na wszystkich rzeczach" i po raz pierwszy została użyta przez czeskiego psychologa Stanislav Grof, który opracował metodę oddechową o tej samej nazwie.
http://www.holotrop.net/
https://holotrop.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/holotropmusic/

kIRk
kIRk to pionierzy polskiej poszukującej elektroniki, działający na rynku od ok 2001 roku. O progresywnym myśleniu i rewolucyjnym podejściu międzymiastowego składu w ciepłych słowach wypowiadali się między innymi lider Swans - Michael Gira, pionier future-jazzowej trąbki Nils Peter Molvaer i matka chrzestna nowych brzmień Mary Anne Hobbs. Zespół gościł na opiniotwórczym brytyjskim portalu muzycznym The Quietus, w legendarnym, berlińskim klubie
Tresor, a także na scenach takich festiwali jak OFF, Open'er czy Satta Outside.
Uznany za jednych z polskich muzycznych towarów eksportowych przez Gazetę Wyborczą a także Culture.pl, chwalony na łamach Guardiana i Mixmaga.
https://ichdzikieserca.bandcamp.com
https://soundcloud.com/kaisersozefoundation/kirk-rekonesans

Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l
Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l to nowa nazwa dla muzyki dark drone autorstwa Cathala Rodgersa (Wreck of the Hesperus, Wereju, Spermicidal, Crypticum, Existentiell). Opierając się na swoich wcześniejszych dokonaniach pod szyldem Wereju, Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l kontynuuje dźwiękowe eksploracje dysonansu poznawczego naszego współczesnego świata.
"Nowy set pejzaży dźwiękowych Cathala Rogersa wzbiera niczym wredna orkiestra, która ledwo co okiełznuje swój gniew – ale jednak okiełznuje, co stanowi jej finezję. Z dużym bagażem głośniejszych prac jako Wereju, Rodgers dalej bada graniczny świat snów, niepoznania, przesunięć, zapomnienia i końców.
Jego przerażająca wizja tak naprawdę tyczy się tego świata, oglądanego z perspektywy różnych przepaści – tych geograficznych i tych duchowych. Ścieżka, którą wybiera – a być może na którą został wepchnięty – sprawia, że jego partie gitarowe nie mają innego wyjścia jak tylko nieść brzemię cherlactwa.
To melancholia bez bycia ckliwym czy sentymentalnym; ponuro rzeczywista, bez nieuprzejmości i nieuzasadnionych pretensji. To dźwięk kogoś, kto próbuje przerobić trudne kwestie dotyczące czasu, starzenia się i śmiertelności, ale też poważnego podejścia do samego tego tytanicznego zadania. Tak dla jasności – mowa tu o warstwach zapętlonych, tętniących i z syntezowanych dronów, mocno napiętych metalicznych pulsach, starannie nagranych i elegancko zbalansowanych. Sedno sprawy jest przedstawione elokwentnie i przekonująco."
https://cathalrodgers.bandcamp.com/

TER
TER - sound anthropologist in the world of electronics. Active in the field of music from the early 2000s. On a regular basis working with MIRT, as a duo MIRT + TER, and in the project BRASIL AND THE BAND GALLOWBROTHERS (formerly ONE INCH OF SHADOW) and the trio FAINT OF HEARTS. Has released her debut album entitled "Fingerprints" and two collaborative albums with MIRT "Sultans of S # $ & *" and "Bacchus, Where Are You?". Publishes single tracks on compilations in the country and abroad. Has performed at numerous festivals (Donau Festival, Austria; Flussi Italy, and in Poland: Unsound, Krakow; Open Source Art, Sopot, Monotype Fest, Warsaw; Temple of Silence, Antonin / Międzybórz; Opener Festival, Gdynia, WIF, Wroclaw).
ABOUT THE ALBUM
"Remains", Magda TER's sophomore album, has been created over the past two years changing its shape several times. It is a compromise between static, experimental background music and soothing techno glimpses with some samples of acoustic instruments. As a result, the album has contemplative colours, although hidden beneath the surface of seemingly uninvolved sounds. Due to this fact Magda's music cannot be pidgeonholed. One can even say that "Remains" leaves the audience with a huge amount of space for their own feelings and interpretations of the individual sequences, while simultaneously dropping some vague cues. Thus, we are dealing with one of the most intriguing electronic Polish releases in recent years.
DISCOGRAPHY
'Remains' LP 2017
'Bacchus, Where Are You?' (with Mirt) CD/LP 2017
'Sultans of S#&*$' (with Mirt) CD 2014
'Fingerprints' CD / MC 2013
www.facebook.com/remainsofter
t-e-r.bandcamp.com
www.facebook.com/jasienlabel
jasien.8merch.com

ANEMONE TUBE
Anemone Tube was founded 1996 in South-Germany; since 2010 based in Berlin. The audio works of Anemone Tube are a unique blend of dark ambient, noise, industrial and sound-art with a strong psychogenic impact. The use of constantly shifting and altering sounds and moods is possibly one of the most intriguing things about the audio creations of Anemone Tube. Since 2007 Anemone Tube has been working on "The Suicide Series". To this field recordings made in China and Japan build a conceptional basis. In a poetic way Anemone Tube combines analytical realism of the phenomenal world with buddhist psychology and nihilist rhetoric influenced by the works of Pier Paolo Pasolini, H.P. Lovecraft, J.G. Ballard and Hayao Miyazaki.
Anemone Tube
Anemone
Anemone Tube has released material on Auf Abwegen (DE), Raubbau/Ant-Zen (DE), Peripheral Records (GB), Silken Tofu (BE), Black Horizons (USA), La Esencia (ES), The Epicurean (DE).
In Anemone Tube's "Golden Temple" live set a sacred and engaging atmosphere is created through Buddhist rituals, liturgic objects (statues, candles, censer and incense) and highly aesthetic video projections with old masters paintings with religiously charged symbolism (Greek mythology, old and new testament, Buddhism) and contemporary photographs, offering an absorbing, inspiring as well as complex concept, which not only raises spiritual questions, how we live and why, but above all fascinates the audience on a purely emotional & spiritual level.
http://anemonetube.de/
https://epicureanescapism.bandcamp.com/
https://www.discogs.com/artist/27006-Anemone-Tube

TOMASZ MREŃCA
Violinist, compositor and music producer,Tomasz Mreńca was born in Poznan in 1986. He graduated in Fine Arts at the University
of Wrocław. His activities cover a wide range of projects including solo and team projects, composing music for performances, art installations.
The wide-ranging music composed by Mreńca can be best described as electro-acoustic pieces at the edge of various genres, balancing between ambient and experimental music. He is adapting recorded sounds thus creating exceptional atmospheres based on the timbres of analogue synthesizers, violins and outdoor records.
He is the author of two solo albums: "Peak" -his latest record- was published in February 2018, his debut album "Land" (For Tune) was published in 2016. "Peak" as well as "Land" were highly acclaimed both by the audience and by
musical critics.
Additionally, Mreńca along with Tomasz Dednarczyk is the co-author of "Venter", a project which has released two LPs so far: "Venter LP" (Sensefloor, 2015) and"Lost EP" (Catch Recordings, 2015).
It is also worth mentioning that
Mreńca is a member of the multinational collective "The Frozen Vaults" and as such has already had the chance of composing
pieces of music for the Paris label Voxxov Records. He also cooperated with Bartosz Dziadosz, and they both recorded the album "Black Lake" (Requiem Records). It was also Mreńca who composed and recorded all the string parts for Baasch’s record "Grizzly Bear with a Million Eyes"(NextPop).
https://www.facebook.com/mrenca/
http://mrenca.com/
https://soundcloud.com/tomaszmrenca

Holotrop
Holotrop is a Berlin based ritual psychedelic project. Founded in spring 2013 by Toni Burner.
The main focus of Holotrop is to bring visions from altered states of consciousness in a form of sounds and music.
With a unique mix of electronic and acoustic instruments Holotrop explore the border between reality and dream, thinking and feeling, ecstasy and meditation.
The name Holotrop means "focused in all things" and was used for the first time by the czech psychologist Stanislav Grof who invented the same-named breathwork.
http://www.holotrop.net/
https://holotrop.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/holotropmusic/

kIRk
kIRk is a band looking for new forms of expression at the crossroads of electronic and acoustic
music. The group consists of four musicians: Antonina Nowacka (vocal), Paweł Bartnik (electronics),
Olgierd Dokalski (trumpet), and Filip Kalinowski (turntable). Each of them comes from a different
musical background and therefore they approach composition in various ways. Nevertheless, their
common ground is improvisation, which allows the sound to travel far beyond the limitations of
any genre. Intuition and the will to communicate lead the team to their goals. The outcome is a
sound filled with organic drama that steers clear of the obvious.
The leader of the Swans, Michael Gira, pioneer of futuristic jazz trumpet, Nils Peter Molvaer, and
the godmother of experimental beats and bass scene, Mary Anne Hobbs, all spoke warmly of the
progressive thinking and revolutionary attitude of the band. kIRk visited the renowned British
music site The Quietus, the legendary Tresor Club and such festivals as OFF, Open'er and Satta
Outside
https://ichdzikieserca.bandcamp.com
https://soundcloud.com/kaisersozefoundation/kirk-rekonesans

Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l
Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l is the new name for the dark drone music of Cathal Rodgers (Wreck of the Hesperus, Wereju, Spermicidal, Crypticum, Existentiell). Building on his previous work as Wereju, Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l continues the audio explorations into the cognitive dissonance of our modern world.
"Cathal Rodgers’ new set of soundscapes heaves up like a mean orchestra barely containing its wrath. But it does, and that’s its astuteness. With a long string of louder work behind him as Wereju, Rodgers continues to investigate a liminal world of dreams, unknowing, displacement, oblivion and ends."
"His frightening vision is very much of this world viewed from the brink of its various precipices, both geographical and spiritual. The path he chooses or perhaps has been compelled to wander leaves his guitar no resort but to struggle with the burden of decrepitude. And yet as it sheds corporeal states, it seems to want to both erode and damage its surroundings as much as celebrate them."
"It is melancholy without being maudlin or sentimental, gruffly realistic without being unkind or gratuitous. It is the sound of someone trying to process difficult notions about time, about aging, about mortality and taking seriously the enormity of the challenge. For the record: I am talking about layers of pedal-loop throbbing and/or synth drones, high tension metallic pulses all beautifully recorded and elegantly balanced. A point is being made eloquently and convincingly."
https://cathalrodgers.bandcamp.com/